Memendam perasaan menjeruk rasa...

Korang penah tak rasa perasaan korang di ramas2 di renyuk sebab korang terpaksa pendam perasaan korang dari dihamburkan..i selalu rasa cam tu..susah wooo bila kita terpaksa memendam rasa..nak luah takut ada yang tersinggung..terasa..sentap..tau la zaman sekarang..semua nak sentap..semua nak kechik ati..susah..last2 badan sendiri yang merana..rasa tak best..rasa benci..meluat bagai..



Courtesy of Google



Banyak benda yang i tak terluah sebenarnya demi nak menjaga hati dah perhubungan (bukan hubungan gelpren boipren ok)..kalau cakap kang sentap..dah calar relationship..kalau tak cakap i plak yang sentap..calar jugak relationship tapi dalam percentage yang kurang la..susah2..sometimes kalau kita luahkan dah orang salah paham..mula la dia ada tanggapan buruk kat kita..susah jugak...

Kita ni selalu jer takut dengan apa yang orang akan kata..tapi bila difikir2kan kalau asyik pikir apa orang akan kata tak bleh buat apa la nampaknya..sebab semua benda pon nampak tak elok di mata orang..yer la kita tak bleh nak senangkan hati semua orang kan..susah kan..so apa yang kita kena buat sebenarnya..


Jangan peduli apa yang orang kata dan fikirkan tentang kita..


Dah berbalik pada ayat yang sama..so nampaknya dilema kita takde kesudahan la kan..dah tu cam mana la..?

Tanya diri kita..kita ni milik sape? milik orang2 kat luar sana tu ke milik Maha Pencipta..? so apa nak kisah orang kat luar tu..kisah la apa yang Allah akan kata..bukan orang akan kata..as long as tak melampaui batas agama itu sudah memadai..yer dak..?

Berbalik apda persoalan yang pertama..nilai balik..worth it tak kalau kita luahkan perasaan kita tu..kalau worth it luahkan je la..kalau tak, tak payah la..buang masa ja..pikir bebetul..kalau luahan perasaan tu bisa menyinggung perasaan orang lain tak payah la..bukan apa..dah tak masal ko berdosa ngan orang tu..nak kena mintak2 maaf bagai..dosa sesama manusia hanya akan terhapus bila manusia tu memaafkan kita..so masalah pulak kan..cara paling baik..ko stay away jer dari dia..tak payah baik sangat dengan dia..dipendekkan cerita berbaik ngan orang tu berpada2..jangan rapat beria2 sangat..sebab yang rapat beria2 tu la nanti nak jadi masalah...orang kedah kata jadi 'bunga taik'..

So kalau kawan yang rapat tetiba menjauh tu paham2 jer la ek..mungkin ada benda yang dia tak suka tapi tak dapat nak luahkan sebab nak jaga ati ko tu..jangan ko pikir ko jer sakit ati..orang lain maybe lagi sakit ati dengan perangai ko tu cuma dia tak cakap..lu pikir la sendiri..ko pon bukan malaikat..

Ice Age 4: Continental Drift


I memang suka Ice Age..so tak sabar nak tunggu yang the latest ni..more hilarious i guess..video credit to Peraih Udang Dari Zimbabwe..ambik kat blog dia..lama lagi ni..2012 baru nak kuar...haha..sama2 la kita tunggu ya..or maybe i jer tunggu sebab i memang Ice Age huge fan..




Pinjam senapang gajah..nak belajar menembak hari ni..

Ada sesetengah orang tu memang hidup sentiasa bergantung pada orang lain..pegi toilet nak ekna berteman..nak pegi makan pon nak kena berteman..tido pon nak kena berteman..mati nak berteman jugak ke? fikir-fikirkan la..sampai bila nak bergantung pada orang lain..kan..kena la buat sendiri..kena belajar berdikari..berdiri atas kaki sendiri..kena belajar buat sendiri..bukan semua benda kita bleh harapkan orang lain buat..

Tu satu la..ada setengah orang ni..asyik orang jer kene tolong dia..tolong hantar barang la..tolong ambik sudu la..tolong beli makanan la..tolong jaga anak la..tolong ambik anak sekolah la..tolong jaga laki tak suruh plak..semua nak soh orang tolong..bila tiba time orang plak nak mintak tolong dia..banyak nar alasan dia bagi..dan yang paling menyakitkan ati bila dia merungut dan cakap2 belakang..itu la ini la..haih..masa orang tolong dia tak plak orang merungut atau mengata belakang dia..ikhlas jer..ni jenis tak kenang budi ni..orang macam ni mau tembak jer ngan senapang gajah...baru dia tau..

Kedua-dua jenis manusia ni sama jer..tapi yang second one tu lagi teruk la..tak leh pakai punya orang...di sekeliling kita mesti ada sorang dua macam ni..bila tak tolong marah..kan main lagi dia punya marah..dah tolong tak kenang pulak..bukan la mintak dikenang atau balasan..cuma at least pikir la skit pengorbanan orang lain..

Nak nak plak yang pilih bulu..haih hangin betol..kalau orang yang best2 skit di mata dia mintak tolong laju jer dia tolong tak cakap banyak (tapi merungut & mengata kat belakang la..)..memang tak ikhlas..tapi tak tau la..mungkin ada kepentingan dia kot makanya dia laju jer tolong orang tu tanpa banyak soal..so orang macam ni..u can go to hell..kalau ada yang terasa..ko pon pegi hell sama..yang ko nak terasa apsal..kalau ko tak buat tak payah la nak emo2..sindri mau ingat ya..tepuk dada tanya selera..


P/S: i orang macam ni i banned sampai mati..mati la ko bersama2 dengan perangai ko tu ya..i don't give a damn..what u give u get back..kalau orang tak nak tolong ko muhasabah la diri..sebab apa orang tanak tolong ko..sebab ko pon tak nak tolong orang..so fair kan..





Juara Kekal Juara Untuk Kali Ke 7

Semalam memang lawak gila..pulun buat semua cepat nak tengok final badminton punya pasal..turun kat Misi Saga (Sekolah Memandu) dalam kol 5.00 pm nak tengok, sekali beregu wanita start dulu...haha...dalam entry sebelum ni i ada cakap tak sempat nak tengok kan..tapi bila dok mengelamun tu cam dapat ilham plak yang still ada harapan sebab kat Misi Saga ada tv...teruk kan..hehe ...

So happy la sebab start kol 6.oo pm kan..so sempat la balik dan tengok dengan tenang..leka dok main fb mobile teringat plak cam dah lama plak dok main2 ngan hp..toleh tengok jam..alamakkkkkkkkkkkkk !!!! dah 5.45 pm..oh saya sudah lambat !! saya sudah lambat !! nasib baik dah tutup lappy semua dah..tetiba big bro tepon plak..mummy soh beli kelapa parut..oh saya sungguh tertekan ok..

Keluar dari office..hujan pulak..dugaan sungguh..dan saya lagi bertambah tertekan..pusing2 satu pekan cari kelapa parut..semua kedai takde..ada yang kata kelapa mahal la..takde stock la..what ever la..ohh sungguh geram..tetiba cam tingggg ! dapat idea...kedai dekat ngan rumah tu ada jual kelapa n sure ada lagi punya..

So tanpa berfikir panjang terus jer la pegi kedai tu..and as expected memang ada..uncle nyoq sebijik !!! tapi uncle tu nampak bz membungkus something untuk customer dia...ohh god !!! not now uncle..selepas beberapa minit..uncle tu settle urusniaga ngan customer tu..but he seems like lost skit..so i remind him once again..and he was like ahhhh ya ya !! and dia cam mencari2 sesuatu..then i pon berkata lagi uncle saya rushing nak tengok badminton sambil tengok jam..haha..cam desperate jer..so uncle went ahh boleh boleh...apa yang boleh nyer uncle oii..hadoi..

Selang beberapa second bila uncle dah siap timbang kelapa and hand over it to me ..i ulang lagi ayat saya rushing nak tengok badminton..haha..and uncle went cepat cepat !! ahaha..oh uncle, u sangat memahami..i masuk jer kereta dan pecut..dekat jer ngan rumah..within 2 min i dah sampai rumah..thank god tak start lagi..baru habes prize giving ceremony beregu wanita and whoever yang menang i don't care sebab dua2 team pon dari China..

Datuk Lee Chong Wei bermain ngan agak baik..and it paid off..he won Terbuka Malaysia..tahniah untuk dia..set kedua tu macam nak KO dah..tapi dia cam tersedar dari mimpi bila Taufik Hidayat jerkah (sergah) dia dengan pungutan mata yang super laju..hadiah memang lumayan..super lumayan..RM96,000 plus kerusi Osim..hebat !! hebat!!..

So sesapa yang ada anak kecil..dari sekarang la mula tanam minat kepada anak2 untuk join sukan..besar bleh cari duit melalui sukan yang mana lebih lumayan dari orang yang buat bisnes..Juara 7 kali berturut Datuk Lee Chong Wei bergegas2 plak malam ni nak ke Korea..sebab ada terbuka Korea plak..haih..tak letih ke..lepas satu satu kan..and guest what..seperti yang dijangka kan..Lin Dan tu memang ada agenda tersendiri bila mana dia tarik diri dari Terbuka Malaysia..dia plan nak menang dalam Terbuka Korea..prize lagi tinggi ok..sape tak nak kan..

Nampaknya Lin Dan ni bleh tahan jugak mata duitan..haha..yer la sape tak nak kan..nak untung besar kena la lepas yang kechik2 ni..so dia tak la tamak kan..dia cuma nak untung besar..tak salah la..mungkin bukan sebab tu..mungkin ada hidden agenda tersendiri..whatever it is Lin Dan ni menjengkelkan..bila dia buat macam ni membuatkan orang rasa cam apehal ko ni..poyo jer !!! even Taufik Hidayat pon tak setuju dengan penarikan diri Lin Dan..and he said that Lin Dan suka sangat dan selalu sangat buat macam ni..bukan la i pi sembang ngan dia..menurut kata pengulas sukan tu la..haha..

Ape2 pon..kita dah berjaya..oppss..Datuk Lee Chong Wei dah berjaya..haha..tahniah tahniah..Terbuka Korea tu tak de na letak harapan tinggi kalau bleh ke fina pon dah cukup bersyukur..bukan nak kata dia tak setanding Lin Dan (walaupon hakikatnya ya) tapi dia kan baru jer habes Terbuka Malaysia..so kita tak bleh la nak push dia sangat kan..ape2 pon..Chaiyok2 ya Chong Wei...

P/S: Lin Dan tu handsome la..lebih handsome bila dia stress..erkk..tetiba...lariksss...





Final Badminton Terbuka Malaysia

Apa yang dapat i katakan ketika ini..i stress sebab tak dapat tengok badminton final..dah dekat kul 5.00 pm..i masih di office..by the time i sampai rumah..dorang dah habes main pon..T_T...sakit ati pon ada..huhu...

Semalam Datuk Lee Chong Wei berjaya menumpaskan Chen Long dari China..kata pengulas percaturan Lin Dan tidak kena dengan menarik diri daripada perlawanan menentang Datuk Lee Chong Wei di semi final semalam..Dia meletakkan Chen Long di tempatnya dengan harapan Chen Long ranking ke 3 dunia mampu menumpaskan Datuk Lee Chong Wei yang dah 6 kali menjuarai kejohanan ni..Rasa2 kalau Lin Dan main sendiri bleh menang tak dia..harapan dia agak tinggi kalau dia main sendiri..dia tarik diri atas masalah kesihatan..mungkin jugak la..dia malu la kalau tetiba kalah plak ngan pemain ranking pertama tu kan..

Tapi hari tak dapat tengok pulak Datuk Lee Chong Wei Lawan ngan Taufik Hidayat..hadoi...tension2..haih..hope dia bermain ngan baik macam mana dia main semalam..semalam nampak sangat dia menang mudah dengan Chen Long..set pertama 21-9 set kedua pon sama..kejap je permainan..tak sama masa dia lawan ngan Lin Dan..nampak stress, penat dan struggle..Go Chong Wei..haha..

P/S: Tapi i tetap kecewa tak dapat tengok hari ni..T_T..

The Choice Is Yours..

Ok entry ni takde kena mengena ngan yang hidup mau pon yang dah mati..so jangan perasan, terasa atau kechik ati (merujuk pada diri sendiri..)..

Pada pendangan korang especially guys out there...i mean yang muda2 ni..yang tuo2 taknak tanya..kalau korang cari girl friend or wife girl cam mana yang korang nak..lawa? putih gebu? muka atak licin? kurus? badan cam model? muka comel cam nora danish?..ade ke laki yang cerdik2 pasal cintan cintun jer hati dia berkata yang dia nak girl yang montel, gelap, yang lawa dia agak so-so (tak bleh la kita cakap tak lawa sebab tu menghina kejadian Allah..dosa) dan macam2 lagi la yang tak best nak cakap..ade ke..kalau ade meh sini i nak interview dia..memang pelik mamat ni..

Kalau ko cakap ko la lelaki itu..itu la pembohongan yang besar ko penah buat..ko cakap tepon ngan girl yang ko tak penah tengok pon imaginasi kau membayangkan yang girl tu adalah lawa dan comel..definitely..semua pon cam tu..even girl pon cam tu..so ko tak yah la berlagak suci kat sini ok..

Ape point yang i nak sampaikan..ok takde point ape2..saje nak buat entry nak kasi idup ini blog..ok ok takde..just nak express my thought jer..tetiba drive kete nak datang keje tadi terpikir pasal benda ni..apa yang paling penting kepada seorang lelaki tu..rupa paras..bentuk tubuh (kurus, motel)..harta benda..hmm..

Guys terbahagi kepada beberapa golongan..ada yang satu golongan yang girl dia mesti kena cun, malatop, manja siot, comel cute..ada satu golongan yang tak kisah la muka berjerawat batu pon janji body mantop..ada satu golongan yang tak kisah sangat bab rupa paras & bentuk fizikal..yang penting angka dalam account bank girl tu 7 keturunan pon makan tak habes..ada satu golongan ni..yang mana i rasa semua girl mengharap dapat orang cam ni..dorang ni tak pandang luaran..pandang dalaman..ikhlas dan tak mintak balasan..hati bersih..wah..ade lagi ke orang2 cam ni..ade..tapi cam pupus la...golongan ni jenis yang setia dan menerima girl dia seadanya..

For me..kalau i ni guy..i mungkin akan pilih girl berdasarkan inner quality..tak kisah la lawa ke tak..kurus ke montel..as long as sifat dalaman dia terbaekkk seperti yang di sarankan oleh agama kita i on jer..tu kalau i la kan..dari segi luaran tu kita bleh ubah..kurang lawa kita bleh lawakan..banyak per produk kecantikan kat luar sana tu..make up set pon belambak2..yang ori tak ori..semua ada..pakai jer la..yang montel kita kuruskan..JM5 kan ada..takpon ambik jer Herbalife..kalau duit banyak..sponsor jer pegi London Weight Manangement..ape susah..sifat dalaman tu yang susah nak ubah..ade duit juta2 pon kalau tuan empunya diri taknak berubah tak jadi jugak..so guys out there..think wisely ya..


P/S: Kalau kurang lawa time nak kawen bleh dilawakan ngan tempek makeup tebal2 kan..kalau montel..bleh tak tanggalkan lemak2 tu dan letak tepi habes kenduri tampal balik..?*thingking hardly sampai mata jadi spiral*





Mee Kari World Hyda <--- Kar yang bagi nama

Hari ni as last week (start from last week actually) i dah dapat tugas baru..tukang pegi pasar tiap2 hari jumaat..haha..so today...i plan nak masak Mee Kari..so i bought everything i need and rushed back to home, prepared everything and rushed back to fetch mummy kat dewan bandaran (dia pegi dengar ceramah agama..that's the reason i dapat tugas baru..)..

Masa baru balik dari pasar i sempat jugak google resepi mee kari..i suka satu web ni..if i'm not mistaken owner web ni dok kat jepun..so resepi dia semua simple tapi sedap mencengkam..mau tak simple mana dia nak cari bahan2 macam kat malaysia kan...so kalau nak tengok resepi2 lain klik sini..banyak jugak resepi dia yang i dah cuba..dan semuanya best dan menjadi..

So berbalik pada mee kari tadi..sampai jer kat rumah terus mulakan usaha gigih untuk menyiapkan kuah mee kari..haha...jadi jugak..tu pon hasil tunjuk ajar mummy..sebab dia lagi terer..i combine resepi mummy ngan resepi dari web tu..rasa memang mencengkam..haha..so pi la tengok kat web tu kalau nak tau resepi dia cam mana..

Oh..pasal tajuk tu..i letak status kat FB..then Kar my friend masa sekolah dulu bagi nama ni..haha..ntah pape jer...

Satu ketika dahulu #2

One Silent Morning at Pusat Pengajian Asia...


Lecturer: Sihat hari? PI ok? Draft tak sampai lagi pun kat meja saya..
Me: Sihat ja..Sir tengok saya tercongok kat sini maknanya sihat la tu..hehe..
Lecturer: Bila nak hantar draft kat saya..? Bagi C baru tau..
Me: Blom siap sir..tak bleh extend masa ke? Stress la sir..banyak benda nak buat..banyak assignment nak kena submit awal minggu depan..
Lecturer: Stress? tu la awak tak pegi swimming..



Me like..what??????..ape kene mengena swimming ngan stress..ok mungkin kena mengena..tapi kenapa swimming..kenapa tak shopping ke..baru sesuai..


Orang lain punya birthday orang lain dapat present...

Today is big bro punya birthday..Tahniah..dan takziah jugak sebab dah masuk 35..ngeh ngeh ngeh..tua sudah abangku..bila mau kawen oii..sebagai adik yang suka bertekak ni (tapi ati baik) nak wish you A Very Happy Birthday To You..semoga dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki..semoga dilimpahi rahmat Allah SWT dan semoga dikurniakan jodoh yang baik..

Oh ya..berkenaan tajuk tu..yesza..orang lain punya birthday orang lain yang dapat hadiah..haha..dia punya birth day i plak yang dapat hadiah..ok per..i anggap sebagai hadiah birthday i in advance la..tak lama..bulan Feb jer..sebulan jer lagi kan..haha..sapa bagi?haha..


One Fine Day (15 Jan 2011)
Beeeeeppppppp..beeeepppppppp (telefon berbunyi macam dalam komik)..mummy nyer fon berbunyi..it's her beloved son..i tak tau apa yang dorang cakap kan..then mom hand over the phone to me..


Big Bro: Awat call tak angkat..tepon rosak ka?

Me: tepon tinggal kat atas..besa la tepon lama..nyawa2 ikan dah..

Big Bro: Kat sini ada lelong tepon ni..tokei dia nak tutup kedai..so depa lelong tepon..nak dak?

Me: Takdak duit la..

Big Bro: nak ka dak? (dengan nada yang agak keras dan berlagak..haha)

Me: Isk orang takdak duit la..berapa hengget?

Big Bro: Murah ja..RM300..

Me: Tepon apa..cap ayam apa?

Big Bro: Tepon elok la..Zitron lagi..Tepon......tetttt.......mau ka?

Me: Hui biaq betoi..Rm300 ja..awat murah sangat..underwater ka?

Big Bro: Orang kata dia nak tutup kedai..Zitron underwater apa..(masih dalam nada berlagak dan keras)

Me: Hmm..nak belanja ka..haha..mau jer..

Big Bro: Ok sat gi pi beli..nak color apa?

Me: Dia ada color apa..pink ada?

Big Bro: Ada..confirm pink?

Me: Ha la..pink..eheh..ni confirm belanja ni..

Big Bro: Ha la..tunggu satgi balik la..

Me: Ok...(dengan hati yang berbunga2..dan senyuman yang lebar..)



16 Jan 2011 - pagi pas balik jogging..


Big Bro: Norule...(terjerit2 dari atas)

Me: Ya..ya..ya (eceh..hati adalah riang ria sekali..)

Big Bro: Nah..check tengok..

Me: Yeahhhh..Tenkiu tenkiu..free ka?

Big Bro: Ambik la..tapi Bapit punya lagi canggih..(sempat lagi..haih..)


Save dah duit beli hp baru..haha..tahun ni memang dalam perancangan nak beli HP baru..sebab yang i pakai tu dah 4 tahun lebih usia dia..haha..i beli masa belajar kat Sarawak dulu..tahun 2006..sampai dah tak berbunyi dah dia..haha..bisu dah..dapat HP baru ni..alhamdulillah..thanks bro..:D







P/S: tahun lepas birthday present warna pink..tahun ni pon pink..:D



Pegi tengok 3 Idiots baru paham tujuan entry ni..

Terkenang zaman study kat UiTM dulu..betapa nakal dan malasnya i time tu..selalu ponteng kelas..lambat hantar assignment..tak pegi group meeting..berchenta sampai tak hengat..macam2 la..memang hancus la..sebab tu result pon cam hapa lagi kan..masa first year tu memang hancus la..result memang terok gila..nasib tak kena tendang kuar..then after dah masuk penghujung secand year tu baru la nak sedor diri...masa tu baru la dapat hidayah dan mula bertaubat..cehhh..

Tapi dah terlambat la kan..awal2 ko tanak pulun habes2..sekarang tengok jer CGPA tu mengesot jer nak naik tinggi..ha tau mengelabah..tu la orang melayu kata..PADAN MUKA..tapi lepas dah dapat hidayah GPA boleh tahan gempak..cam tak cayer jer yang i tuan punya result tu..tapi still terlambat..CGPA hancus gak..haha..i rasa i dah penah citer pasal ni satu masa dulu..cuma yang ni mungkin ada sedikit penambahan jer..so bleh jugak baca yang tu..klik sini ya..

Ok ok..citer dia bermula cam ni..masa sekolah menengah..i minat ngan aliran sains..ceh..nak jadi doktor la katakan..tapi ramai yang kata i sesuai jadi lawyer since mulut ni banyak sangat cakap dan pandai jer nak menjawap kalau orang cakap pape tu..what ever..so after habes PMR (dengan result yang quite good jugak) i masuk la kelas pure science..memang minat ni..sebelum tu dah apply asrama penuh, MRSM dan sekolah teknik..memandangkan result kurang skit jer dari qualification yang dorang tetapkan..so tak dapat la masuk..yang MRSM tu plak sebab tak lulus ujian dorang..so tak dapat la masuk..sekolah i dua orang jer apply..me and my friend Latifah..dua2 tak dapat..

One day..balik dari sekolah i tengok dalam post box ada surat..and it was for me...bukak2 rupanya surat panggilan sekolah teknik..ohh saya tak minat ok sebab kursus yang dia bagi adalah Pengurusan Perniagaan..so not me..tak suka akaun bagai ok..so kira budget nak sorokan la surat tu sebab i tau confirm kena pegi punya kalau mummy dapat tau..kebetulan petang tu ada training hockey (dulu aktif sukan..hampir semua sukan yang ada kat sekolah i main)..so bawak jer la sekali..jahat kan..haha..

I told all my friends pasal ni..some said tak payah pegi la..some said rugi jugak kalau tak pegi..so..i just said..will think about it..balik tu i rasa bersalah plak sembunyikan benda ni dari mummy..so i terus terang ngan mummy dan tunjukkan surat tu kat dia..and as i said earlier..i memang kene pegi..kuasa veto ok..i cakap la i tak mau..sebab i suka sains..haih..

So esoknya i pegi sekolah as usual..and all my friends tanya how..i said i dah cakap no kat my mum..so tak tau la..kene tunggu my dad punya keputusan..balik sekolah sampai jer kat rumah i cam..haaaaaaaaaaaaaaa..tergezut..di satu sudut adalah barang2 yang nak kena bawak pegi asrama..oh ya i tak bagitau kan i dapat sekolah kat area mana..it's kat Perlis ok..jauh gila..so kena dok asrama..mummy dah beli semua barang keperluan..dari toiletries hingga lah ke cadar katil, baldi dan hanger bagai..lengkap..haih..

Mummy memang terer dan super efficient bab nak prepare all those things as big sis n bro pon dok asrama..kira dah biasa la kan..so mau tak mau kena la pegi..sedih betoi..memang berat ati ok..kursus yang i memang tak minat langsung..actually memang la i yang apply..tapi i apply suka2 ja..my dad yang soh mintak kursus tu..tak sangka dapat..so padan muka i..dah tak minat kan..jawapannya memang tak perform well la SPM i..padan muka semua orang..well semua tu salah i jugak..kenapa tak belajar bebetol..kan..

Dah habes school..i apply uitm dan poli..both dapat...poli i dapat science com and UiTM guest i dapat course apa? urkkhhh...dapat course yang sama juga Business Studies..and guest yang mana satu i kena pagi..even my dad against my decision nak masuk poli..actually everything dah siap untuk ke poli..haih..damed ok..i tak mau pegi UiTM..bukan sebab universiti tu tak best..tapi sebab course tu tak best..tapi as usual..kuasa veto..kena pegi jugak..so terpaksa la pegi..

Mummy said "suka ke tak suka kena pegi jugak..it's final"..dendam la konon i ni sebab terpaksa masuk UiTM dengan course i tak suka..tu la yang jadi macam tu..bila dah masuk tahun 2 baru nak sedar kan..i ruined my own future..haih...actually i tak mintak pon course tu..dorang offer base on my background..budak perniagaan kan..

That one was my dip la..bila masuk buat degree i dah berazam nak belajar bersungguh2...dan bila dapat walaupon course yang i tak mintak dan agak susah giler i belajar dengan bersungguh jugak..sebab course tu menarik plus 2 universiti jer yang offer course tu..and my universiti yang major bebetul bidang ni..so i can say the only universiti yang keluarkan graduan majoring bidang ni..so very the vangga..ahah..plus after habes sem pertama dari 50 plus orang tinggal 24 jer..sebab semua kena tendang..so i antara yang survive..very the vangga lagi..sebab tu pulun habis-habisan..ok tipu ok..tak la habis-habisan..just pulun sambil berjimba jugak sometimes ok..over plak..Ngeeeeeeee *tersengih macam kerang busuk..

Tapi sayang malaysia masih terlalu muda dan belom 100% ready untuk student lulusan ni..end upnya i masuk tourism line..haih..but i still love my bidang tu..sangat2 suka..instead of jadi medical doc..i can be accupation doc..haha..sesuai ker word tu..lebih kurang la..nak tau i amik course ape dig out la entry2 lama dalam tag yang sama ngan ni..

Malaysia really2 tak ready for it..tapi bit by bit i boleh nampak yang Malaysia dah paham yang they need people like us to help on the issues especially bila tiba time gawat di mana ramai yang kena VSS or ramai yang tak dapat gaji..hmm..i was thinking i should go for safety & health officer punya exam..tapi mahal dowh...



Moral of the story: Buat ape jer yang u minat nak buat..jangan buat apa yang orang lain nak u buat..memang hancus..believe me..i've went through this (walaupon the one yang i patut salahkan adalah diri sendiri)..Pegi tengok 3 Idiots (citer bolly yang dilakonkan oleh Amir Khan, Madhavan & Karina Kapoor) baru paham apa yang i cuba maksudkan..

Harap interior jer lawa, food hampeh...

Semalam me and mummy pegi makan kat luar..actually mummy nak belanja i makan since dia dapat duit kutu..so we decided to have our dinner at Old Town..i tak bawak Hp..cam lagi la tak bawak kan..tu sebab tak de pic nak tempek kat sini..i order Asam Laksa with Cendol with Gula Melaka..mummy plak order Curry Mee ngan Nan Yang C (kopi ais la senang citer)..then we order roti kawen dia (dalam menu nama dia best lagi)..

So dipendekkan citer..rasa semua makanan tu except roti kawen memang tak sedap dan tak worth for money..my asam laksa tu kuah dia di buat dari ikan sardin dalam tin tu ok (i know ok..i tak buta lagi tengok dan rasa ikan dia tu..plus tulang pon ada..)..then curry mee to mee dia dah la keras macam baru kuar dari plastik..my drink sucks..baik makan cendol kat mamak (sape soh ko order..banyak air lain yang tu jugak ko nak)..mom's drink dia kata ok la..dia suka but for me gila pahit..huh..memang tak pegi toilet seminggu..Roti kawen dia ok la even tak perfect macam dolu2 punya Old Town..

I tak tau Old Town tempat lain macam mana..tapi kat my place ni memang sucks la..curry mee & asam laksa tu masing2 harga dia RM6.90..lebih sedap lagi yang tepi jalan punya..murah plak tu..My Drink Rm7.50..ohh sangat tak worth it..abang mamak cendol bismillah punya baru RM1.40 siap ada kacang merah..Mom punya drink RM4.00 plus..i can bancoh better than that for free ok..haih..mencik. mencik..Old Town my place i pangkah siap2..nak pegi setakat nak minum milk tea and have some bread tu boleh lagi la..tu jer la kot yang tak berapa lari rasa dia..




Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...