15 weird habits or lil known facts about myself

Got this from Mrs Tina Najib's Blog (selalu jer dapat bendalah taggy tag ni kat blog dier ! kes kes kes..soka aku la)..let me try uhh..heh~
----------------------------------------------------------------------------------------------------
15 weird habits or lil known facts about myself

1) Aku ni panas baran..bukan yang jenis maki hamun..tapi yang jenis buang barang..penah sekali aku marahkan my axie boyfie sampai aku buang hp aku kat dinding..berkecai beb..bukan sekali la..banyak kali dah..tapi yang paling teruk yang berkecai tu la..last2 aku gak yang kutip..pasang balik..sib baik leh pakai lagi..thee hee..adik aku penah kena baling gelas ngan aku sebab dia kuang hajor sangat..aku ni jenes yang tak suka nak bebel2 ni..aku baling jer gelas kat dia..kalau dia tak elak..kene pale la..tapi jatuh atas lantai maka nya broken into pieces la..bebel la mak aku..akak aku la tolong vakum kan..bagos akak aku 2..masa aku kecik, masa tu aku baru standard 1 kot..aku nak makan nasik..dah letak lauk suma la..aku dok kat meja..abang aku datang dengan tak semena2 datang usik aku..aku buang pinggan nasik yang belom aku usik lagi tu kat dia..ha ambik ko..kutip la dia semua2 yang dah berterabur atas lantai dengan kaca2 suma..aku ni garang..panas baran tahap melampau..aku pon tak tau cam mana nak kawal..

2) Muka aku ni sentiasa serius ja..walaupon sebenarnya emosi aku stabil..perasaan tu normal..bukan aku yang seriuskan dia..Allah SWT yang ciptakan muka aku cam tu..kalau aku tak senyum memang masam jer muka aku..gila ke hapa aku nak senyum dengan tak bersebab..sah mental..huhu..aku dah tak tau cam ner nak maniskan muka aku ni..kene buat plastic surgery baru bleh kot..huhu..masa aku kat Sarawak dulu suma budak kata aku sombong..suma takut nak tegur atau senyum kat aku termasuk la roomate aku..dorang kate kalau kat bilik ok la nak borak2, happy2, joking2..kalau kat luar selisih pon mati idup balik pon dorang tak nak tegur ke ape ke..takot tengok muka aku..hampes toi..tapi lelama tu ok la..sebab org dah tau kan..kalau aku diam jer..takde sape arr nak datang tegur aku..aku kene start dulu..thee hee..

3) Aku suka makan roti lebih dari makan nasik..kalau diberi pilihan..aku akan pilih roti..aku pon pelik..apsal la aku suka sangat makan roti..bukan nak diet ke apa..tapi kalau makan roti tu nikmat jer rasa..kalau makan nasik aku rasa lebih kepada keperluan nak idup..ada ke cam tu..Axie Boyfie aku penah cakap..kalau kawen ngan aku senang..sebab aku tak makan nasik..makan roti jer..cuma dia kene beli tepung jer every month..ada ke cam tu..

4) Ntah la kenapa..asal kenduri kendara ke..jamuan makan ke..part aku mesti kat dapor..pakai la lawa cam ne pon..part aku mesti kat dapor..kadang2 aku tak sedar pon..bila aku tersedar..aku dah kat dapor..haha..mental mental..

5) Aku suka main2 rambut pastu cium rambut tu (sebab aku cuci rambut hari2..gila botak habes) pastu geget hujung rambut..bunyi cam disgusting..yeah..memang pon..tapi rambut aku soka aku la nak geget ke nak makan ke kan..tapi tu memang habit yang susah nak buang..dari dulu lagi..skunk plak rambut dah tahap pinggang..lagi la senang..thee hee..

6) Aku suka cakap sorang2 sambil buat keje..sampai colleague kat office pelik ingat aku cakap ngan dia..mental ke hapa..yeah itu lah saya yang bernama tut...

7) Aku ni nampak ja cam brutal n garang..tapi tu kat luar jer..tapi aku memang garang cam singa hilang anak bila ada cipan yang over the limit usik emosi aku..hehe..kalau biasa2..aku ni lembut sebenarnya..terlebih ramah..aku ni romantik (menurut kata my axie boyfie la)..dia cakap aku ni tak la romantik cam Fazura dalam Gol & Gincu tu..yang tu girlish style of romantic..aku ni lain..romantic2 brutal manja2 brutal gitu..dia kata bukan aku kata ok..

8) Sampai hari ni umur aku dah dekat 30 tahun aku masih tido ngan mak aku lagi..huhu..bila ayah aku balik jer aku rasa cam nak mengamuk jer sebab aku terpaksa pindah tido kat bilik aku..kenapa? ntah..mungkin sebab aku tak kawen lagi kot makanya aku takdo suami nak sleep with..huhu..ada sesapa nak jadi suami aku..gila promote diri..

9) Menurut kata my siblings..aku ni jenis hati batu..takdo perasaan..dorang tengok cite bolly sampai teresak2 nangis..aku cool jer cam takde perasaan..cam kakak aku..cite benda sedih jer nangis..mak aku tegur jer nangis..aku..masa kechik mak aku belasah aku pon aku leh diam jer..tak nangis tak ape..kulit biawak ke ni..kiranya aku ni jenis yang susah nak nangis la..aku takkan sekali2 nangis depan suma org..malu wei..aku akan nangis bila aku sorang2..sebab tu mak aku..kalau aku nangis dia jadi susah hati..maknanya memang aku tengah sedih like hell la tu sampai aku leh nangis depan suma org..seingat aku..sejak aku masuk 20 tahun sampai la sekarang..tak sampai 10 kali aku nangis depan org suma..selebihnya aku sok sek sok sek sorang2..emosi lebih..

10) Aku ni allergy dengan pain killer n panadol..kalau aku makan mata aku akan bengkak cam kat bawah ni..ni kira last month..aku demam..sekali pharmacist tu bagi aku ubat demam yang ada pain killer punya drugs..jadi la cam gini..ni baru nak jadi..lepas dah lama sket..aku sendiri ngeri nak tengok..buruk tau..ada masa aku upload gambar mata aku yang bengkak like hell..nak makan apa kalau sakit pas ni..tolong jawap doctor2 kat luar sana..



11) Aku tak suka kuar soping2, window soping or lepak2..aku soka dok rumah jer..kalau aku kuar selalunya ngan mak aku..atau ngan fam aku..mungkin sebab aku takde boyfie kot..tapi masa aku ada boyfie pon aku kuar sebulan sekali jer ngan dia..ada ka patut..memang patut pon..thee hee..masa aku banyak dihabeskan dengan mengadap ASTRO, gaming n surfing internet..chatting? mak dah tua nyah..tak sesuai..

12) Ni kira kesinambungan dari atas la ni..aku ni takleh idup kalau takdo ASTRO n PC/Lappy..masa kat sarawak..aku siap pasang TV card lagi kat pc aku..sebab nak tengok TV..untuk memeriahkan idup aku yang tak berapa nak meriah ni..tiap2 hari aku akan layan at least 1 movie..kalau ada Astro takdo la mundur minda aku ni..untuk menyahmundurkannya..kene la nonton movie..gaming adalah kemustian dalam idup aku..kalau tak rasa lumpuh jer..tak kisah la..game bodoh ke..game clever ke..kan..

13) Aku ni category yang banyak cakap..cakap sampai tak leh nak stop..kalau org tak kenal mungkin ingat aku ni sombong gila..tapi bila dah kenal..letih melayan aku bercakap..aku plak tak leh kalau tak cakap..aku rasa cam kancing gigi plak..tapi kalau aku tengah serabut..aku diam jer la..dengan muka aku yang serius (korang bayangkan muka aku ni yang memang naturally serius bertambah serius sebab stress n tension) ni usahkan nak tanya "ko ada masalah ke", nak tegur cakap "hi" pon tak gamak..bukan aku kata org kata ok..

14) Aku tak suka laki yang jiwang, romantic sampai naik geli and suka cakap manis2 bunga2..u can go to hell..aku memang menyampah gila..aku pantang laki yang suka puji melangit yang nampak sangat tak ikhlas langsung..rasa cam nak side kick atau flush dia dalam lubang jamban je..aku pun tak suka laki yang cold hearted yang cam takde perasaan langsung..maksudnya di sini..aku suka laki yang sederhana..One thing about me..aku hanya tertarik pada lelaki yang kurus kering cam tak makan 100 tahun..bukan nak kutuk yang big2 size..aku pon big size..tapi dah mata aku sedap memandang yang jenes cam tu nak buat cam mana..

15) Aku lebih sanggup tak kawen dari aku kene cakap kat parent aku yang aku nak kawen or someone coming to discus about me, him n our relationship..urghh..sangat lah memalukan..

Fuh..akhirnya..habes gak..punya la pening pale nak pk nak tules apa..sesapa nak buat silakan..jangan malu2 n segan..



2 comments:

peej said...

hye..just dropping by..

anyway..sangat scary ok mata jadi mcm tu..takottnya..

hoodedlicious said...

peej,

Yer..dah jadi cam mata katak dah..ada sakit sket kat tepi mata n atas kening..makan ubat 3 hari baru surut bengkak dia..malu jer..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...