Rindunya nak travel...


Salam Sejahtera, Happy Wednesday!

Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan saya. Walaupun 2 tahun berlalu, saya masih tak punya keberanian nak travel, otak ni fikir macam macam. Tapi hakikatnya, hati ni meronta-ronta nak travel. Dalam masa yang sama saya risau, takut dan masih tak yakin yang keadaan kat luar sana selamat untuk saya.



To be honest, kehidupan saya sekarang berputar antara kerja, groceries, rumah saya dan rumah parents. Paling paling nak hiburkan hati, saya bawak diri menonton filen di cinema. Covid 19 memang mengubah hidup. Antara tempat yang saya teringin sangat nak pergi adalah Turkiye. Mungkin 2 tahun lagi saya akan jekakkan kaki saya ke sana. Kenapa 2 tahun lagi? Entah la, planning saya memang 2 tahun lagi. Banyak yang perlu saya pertimbangkan.


Osaka Trip 2020, masa ni covid baru mula nak spread out.


Sementara itu, boleh la saya menabung banyak-banyak, supaya percutian saya tu nanti tak la budget sangat. Usia macam sekarang ni rasanya tak daya dah nak backpacker macam dulu. So kena pastikan perbelanjaan yang cukup dan lebih untuk selesa. Until we meet again!





No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...