Banyaknya makanan

Dear Peepers..

Tengok betapa malasnya aku ni..aku combinekan suma gambar..senang kan..this is menu semalam..semalam makan memang mewah habes..pada aku mewah la..sebab banyak benda yang mak aku buat..



Teringat zaman kechik2 dulu..kalau berbuke mak aku akan buat kuih menimbun2..mak aku tak suka beli kuih..dia buat sendiri semua kuih since i was kechik..kitorang berbuke makan kuih..dah diajar sejak kechik..sebab ayah aku dia berbuke makan kuih..tak makan nasik..dia pon dah diajar sejak kechik oleh mak ayah dia..kalau berbuka umah tok aku kat Serdang tu memang makan kuih..nak cita pasal berbuke kat umah tok aku memang funny..nanti ada masa aku cita..skunk ni cam malas jer..ni mak aku buat kuih banyak2 ni sebab ayah aku nak makan..yang cam karipap tu bukan karipap tau..tapi sfera..inti dia inti kelapa..nyok kata org kedah..yang ijau tu ketayap..ayah aku panggil gulung tikar..thee hee..pape ntah..sesoka ati tukar2 nama..yang bulat gebu tu kueh abok2..dalam dia inti kelapa gak..manis..kuning tu roti jala la kan..suma mak aku buat sendiri yer..tererkan mak aku..aku pon tau gak..tau makan..thee hee..



Memandangkan kuih yang ayah aku nak makan tu suma kuih yang aku tak berapa nak suke (except for roti jala la..my peberet bak kata kak EJ)..makanya mak aku masakkan nasik kat aku..nasik aku makan gak time berbuke (aku makan suma..tak memilih..tolak batu kayu jer)..tapi kang sahur aku tak makan la nasik..sebab dah tak leh nak masuk..aku makan roti jer sahur..ikan bakar tu beli kat bazaar ramadhan..sebab nak buat pon tak berbaloi kan..aku ngan mak aku jer berdua..kari ayam tu makan ngan roti jala..air asam dia sedap..beli ikan bakar dia bagi sekali air asam..yang cam telur tu memang telur pon..thee hee..telur bungkus..aku buat..thee hee..mak ayah aku kata sedap..sedap ker?



Ketam goreng cili mak aku yang perghh..lazat sampai menjilat jari jemari..


Tak sabar nak tunggu 2 lagi anak mak aku (adik ngan kakak aku) balik..dorang kalau ada lagi meriah..lagi banyak makanan sebab dorang memang soka makan..aku ni nampak ja macam tong drum..tapi makan kureng..thee hee..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...