Mimpi - Sangat lah Scary

Semalam kan aku mimpi yang sangat lah scary..ntah kenapa la aku mimpi cam tu..takot la..tapi kan..sejak akhir2 ni aku selalu mimpi yang pelik2 yang scary2..sampai aku takot giler nak tutup mata pon..mimpi aku ni pon cam tak berapa nak tersusun jalan cetanya..dia macam lompat2 ala2 filem yang diarahkan oleh pengarah bangang yang tak tau nak buat filem..kejap jadi cam tu..kejap jadi cam ni..yang best tu..benda2 yang tak sepatutnya masuk pun termasuk sekali..nama pon mimpi kan..

Dalam mimpi aku tu..lokasi dia kat area umah tok aku kat SP..tok sebelah mak..mimpi tu tak berapa nak bagi gambaran yang jelas apa yang berlaku sebenarnya..tapi yang pastinya..mimpi tu menceritakan ada sesuatu dah berlaku..aku rasa ada orang mati dalam rumah tok aku tu..keadaan jadi huru hara...macam ada peperangan..memang huru hara sangat..di jalanan takde orang lalu lalang..keta pon takde..rumah2 plak..cam takde orang..sebab sunyi jer..rumah tok aku plak..cam huru hara gak..kalang kelibut..tapi sunyi..tak de bising2..seolah2 dorang yang kat situ suma bisu..tak leh cakap..suasana huru hara..tapi suara tak dengar..apa yang pasti..darah merata2..sampai aku sendiri penuh darah kat baju dan tangan..

Ntah cam mana aku tetiba leh ada kat jalanan..tengah berjalan dari arah kedai minyak menghala ke rumah tok aku..tetiba ada ambulance yang sangat lah laju dari arah depan..terbabas kat bahu jalan..aku nak tolong penumpang sebelah pemandu 2..sebab ambulance tu dah terbakar kat bahagian belakang..sekali tetiba darah memancut2 kene kat aku..aku pandang pada penumpang 2..sekali pale dia takde..darah tu kuar memancut dari leher dia yang takde pale tu..aku cam terkejut sampai jatuh2..aku mengundur nak balik..

Aku ni kuyup ngan darah..sekali ada van polis tetiba jer muncul parking tak jauh dari ambulance tu..aku pandang tingkap sebelah penumpang ambulance tu..darah masih memancut2 kuar dari tingkap tu..aku gerak ikut lorong masuk umah tok aku tu..sorang polis ikut aku..dia nak pegi umah tok aku..pening kan ceta ni..lompat2..ni apa yang aku ingat

Tetiba jer muncul pakcik aku (adik laki mak aku yang bongsu) yang sebenarnya dah meninggal 2 atau 3 tahun lepas..dia meninggal masa umur dia 38 tahun..sakit jantung tetiba..padahal takde pon sakit jantung sebenarnya..rambut dia putih cam orang dah berusia 60 tahun..aku cam pelik apsal rambut dia beruban..dia tengok aku..aku tengok dia..dia senyum sket..pastu aku terjaga..sebab mak aku call kejut bangun sahur (mak aku malas nak nak naik atas kejutkan aku..makanya dia call jer)..pelik..tetiba aku mimpi dia..

Huh..mimpi menakutkan aku..aku cuba2 nak tafsirkan mimpi aku tu..tapi tak tau la..tak paham aku..sebelum2 ni aku ada mimpi pelik2 gak..tapi aku berjaya tafsirkan mimpi2 aku tu..aku ni bukan pandai tafsir mimpi..tapi ntah..kalau mimpi aku aku faham jer maksud dia..mimpi org lain 2 tak tau la..sebab mimpi masing2 kan..tafsiran mimpi aku tu nak kata tepat sangat tak la gak..but ada la kene2 sket..

Apa yang pasti..mimpi tu menakotkan aku..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...