Tak payah tengok pokok2 kat luar dah

Cute kan..cam rimbunan pokok renek yang dorang tanam tepi jalan..



Design dia ni simple bangat..2 color jer..hijau dengan silver..



Tarraaaa....!!!!!

SEJADAH rupanya..thee hee..aku tak pernah tengok sejadah color hijau cam ni (nampak sangat perak jakun kan)..siap ada kilat2 silver lagi..duduk atas ni cam duduk kat turf padang hoki jer..sangat lah hijau..sejok mata memandang kan..tak yah sesebok nak tengok pokok2 kat luar tu pepagi buta ni..sebenornya aku yang provoke kakak aku beli sejadah ni..sebab aku suka color hijau..mahal gak la..tapi tak pe kakak aku kaya..thee hee..aku la tukang menghabeskan duit dia..*grin..

Ni bukan soka ati hampar sejadah nak ambik gambar ok..pas sahur pagi tadi..mak aku tarik2 aku ngan ayah aku yang tengah sonok borak2 pasal sejarah Belia MAYC dengan Belia 4B (ntah ape jer tajok perbualan kan..patriotik abnormal jer bunyinya)..siap tolong hamparkan sejadah lagi mak aku tu..pas ambik wuduk (ches cam tak sesuai jer)..pas ambik air sembahyang..aku cam terkedu tengok sejadah tu..sebab aku dah tak ingat dah tentang kewujudan sejadah tu..tetiba je mak aku wak kuar dari mana ntah..mak aku kata bawah tangga..ada ka patut..ada sejarah sejadah tu sebenornya..kuang kuang kuang..


Me: Mak, A nak guna sejadah hijau.. (Jangan pelik ok..aku memang bahasakan diri aku A kat fam aku)
Mak: Nak guna yang hijau ka..macam2 hang ni..


Mengada kan..sembahyang pon nak pilih2 sejadah..siap booking lagi..melampau..sejadah mana pon sama la..soka aku la..sebab teruja guna sejadah baru makanya aku snap la picas dia..kekonon nak buat cam teaser ads la..tapi hampes..thee hee..mak aku siap gelak2 lagi kat aku tengok aku tertunging2 ambik gambar..seperti biasa abaikan quality picas tu yer..as usual aku guna camera phone..malas nak nek atas ambik digi cam..

Gila kan..musti ada yang bunyi "tu tak tau nak buat entry apa la tu yang buat entry sewel cam tu"..soka aku la..blog aku..layan jer..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...