Arissa Arissa..Macam macam..Haih~


Dok cakap apa Arissa...



Comelnya...cam anak Jepun aihh..



Masa ni montel skit..




Pandai posing budak ni..nyanyi pon pandai..menari lagi la pandai..




Ala cian..kata mak dia dia baru recover dari demam..sebab tu cam kuros sket..ni gambar masa "Open Office" hari tu..


Kenapa aku letak gambar Arissa?


Ada cita yang aku nak storykan..first..pada yang tertanya sapa Arissa ni..apa hubungan dia ngan aku..ni aku nak explain skit..Arissa ni anak Kak Na..comel sangat..dia ni baik sangat..Arissa ni kira anak sedara aku la..


Alkisah pada satu hari tu..hari yang sama kitorang buat "Open Office"..kiranya malam la..aku pon dah ingat2 lupa dah cita dia..Kak Na la yang story kat aku..Kak na n Fam pegi open house umah sape ntah..dorang tengah makan kacang la..sekali si Arissa ni masukkan kacang dalam hidung dia..dah kacang masuk hidung..mesti la sakit kan..bawak pegi klinik dr tak nak kuarkan sebab lobang idung dia kechik..pastu pegi kat satu klinik satu lagi (spouse kepada dr yang memula tadi tu)..dia guna pengepit (apa ntah proper nama dia aku lupa dah) kuarkan kacang tu..meronta2 la si Arrisa sebab sakit..memang sakit wei..kacang tanah yang besar tu dia masukkan kat dalam idung..idung orang dewasa pon tak leh masuk tau..dia dok nangis2 cakap "sakit sakit sakit"..memang la sakit..ha pas ni jangan buat dah..haih~


Mak, abah n tok dia usik2 dia cakap nak kasi tau aku..ha ha.."tak mau la" dia kata..tau pon malu..mak dia kata.."Ha..nanti nak suruh Lolo masukkan dalam blog"..apa la Kak Na..Arissa tu kechik lagi..mana paham dia blog2 ni..


Moral dia jangan la biarkan anak anda main2 dengan benda2 kecik yang boleh menyebabkan dorang tertelankan ke termasuk kat dalam idung atau telinga ke..kan..awasi dorang selalu..yer..

P/S: Lolo tu panggilan Arrisa kat aku..dia panggil aku Lolo jer..haih~

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...