It was something i would never forget..

Olla peep-pals,

Kenapa aku post entry ni..?..sebab aku tak tau nak update pasal pe..post singapore..?..ahaha..belom rajin lagi..nenanti aku post picas2 dier..tapi tak tau biler..thee hee..


Ni sajer jer nak post..ni masa aku pegi Flora Feast kat Danga Bay July tahun ni..tak ingat dah biler tarikh dier kan..yang ade bee tu kedah punyer..aku pegi ni keje la..keje nyer dok jaga depan kete berhias ni sambil bagi brochure..bleh cam tu..jadi mak pacak..2 hari tau..haih..sungguh kesian..


Tapi sebagai ganjaran kebusanan dan keperitan tu kitorang langkah besar masuk singapore..nek bus biasa tu tau..thee hee...korang bayangkan tour singapore for one day..redah sendiri jer..akibat nyer..kitorang cumer belajar cam ner nak nek MRT..nek turun MRT sampai masa pegi 2nd time tu kire expert giler dah nek MRT..leh cam tu..


Ape2 pon pegi singapore first time 2 memang memory ngeri yang tak dapat dilupekan..siap2 kene marah ngan sorang singaporean sebab kitorang lemah gemalai jalan nak nek bus..sedangkan dier beria2 menjerit soh bus nak ke JB tu tunggu kitorang..korang bayangkan korang kat atas jejantas kene tempik dari bawah..malu malu..sampai masa trip baru2 ni ke singapore pon aku cam takot2 nak bertanyer..orang cakap malu bertanyer sesat jalan kan..cam no nak tanyer kalau orang sekeliling ko garang cam singa..


Orang singapore sangat garang..pada aku la..mungkin sebab aku asyik kene orang yang garang kot biler bertanyer..but masa kat Geylang Serai, malay kat situ really friendly *garang tu still ada la....ko tanya 1 dier bagi ko 100..dorang ni bukan tak friendly atau baik..kalau tak takde la brother tu tolong tahankan bus kan..cume dorang ni garang dan kasar..tu jer..Ape2 pon best la pegi singapore (i mean 2nd time pegi)..rase cam kat penang jer..multiracial la katekan..




Kedah punyer..




Tak ingat mane punyer..yang penting mushroom tu cute..




T'ganu punyer..johan ni..




Merlion..bleh naik tau kat atas Merlion tu..aku serabai sebab penat berjalan..dah petang bangat tu..




Both picture ambik kat Sentosa Island..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...