PERIHAL 7





1. 7 ciri wanita/lelaki idaman anda.
Hmm..ciri2 lelaki idaman..
  1. Beriman
  2. Sopan santun (bukan sutun ok..)
  3. Faham aku, family aku dan yang paling penting dia faham apa itu rumah tangga
  4. Kaya raya (bleh cam tu..)
  5. Hensem (wah..demand tinggi..tak salah kan..bukan luak pon kalau aku letak ni..)
  6. Educated (Mesti ni..nak mendidik bakal2 pemimpin negara ni bukan senang tau..hua hua hua..)
  7. Sexy & Romantik (gatai n gedik kan..)


2. 7 wanita/lelaki yang pernah anda minati sepanjang hidup.
Ader ker..bukan la minat..cuma syok (atau suka) tengok (syotai) tu ada la..

  1. Syarma Azli..ni masa aku sek men..syima ko jangan buat2 beliak bijik mata ok..aku suka tengok Syarma ni sebab dia ni species pelik..lain dari yang lain..hensem tu jauh sekali..ala2 mamak gitu..
  2. En Kelvin Egay..lecturer Anthropology n Komunikasi Masyarakat (2 subject yang berbeza)..ni pon kategori tak hensem..tapi species yang lain dari yang lain gak..perwatakan dia yang menjadi pujaan hati ku..ewah..
  3. En Awang Mashabi..lecturer aku gak..banyak subject dia ajar..yang ni bukan sebab species pelik..tapi sebab dia smart, kemas n ada skit kebudak2kan dari segi dressing..friendly..interms of dia punya perwatakan dan cara dia cakap cute la pada aku (walaupon ada yang mengatakan yang dia ni tak hensem pon sebab rambut dia ala2 cam Albert Einstein..)
  4. Mr Rodolph Gill Point..Lecturer French aku..wah sangatlah sexy dan seksa..haha..hensemmmmmmm bangat..aku ni kira one of dia punya best student..aku score A ok untuk level 2..level 1 aku dapat B+..still best gak la..kelas tak ramai..berapa kerat ja ada pon..aku tak penah mis kelas dia ok..sebab nak tengok dia yang cute tu..muda lagi dalam 30 tahun..pandai cakap indon..sebab dok sana lama..apa yang pasti aku suka sangat dia..yang ni memang minat..bukan syok tengok lagi dah..hua hua hua..apa yang mengujakan aku..masa aku final year..terserempak dengan dia kat kampus lama..n dia masih kenal aku..siap stop sembang ngan aku lagi..haih..kalau dia takda gf maunya aku ngorat dia..gf dia Iban ok..
  5. Sorang army kat SP..ahaha..sebab dia punya style ala2 cam Fahrin Ahmad..sexy wei..haha..gedik kan kan kan..
  6. Satu mamat ni yang bleh dikatakan kawan aku gak la..expatriat kat tempat aku..cute bangat..heha..bolly wei..contract dia kat sini habes last year..sekarang dok ada kat US..huhu..
  7. Ex Bf aku..sebab dia ex bf aku..perlukah aku cerita detail..heha

P/S:Lecturer French aku tu dah takdo kat U aku tu..tak tau dah pi mana..tadi aku check web U..course French Language pon dah takdak..dia sorang ja yang mengajaq course ni..dia takdak..cours ni pon takdak la..huhu..aku rasa dia dah balik France la..how i miss him so much..* gedikx..



3. 7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati
Errkk..hmmm..macam 2 perasaan..thee hee..

  1. Nerbes
  2. Sakit perut rasa nak berak
  3. Berpeluh2 sampai rasa cam nak muntah
  4. Rasa cam "ya ka aku kuaq ngan dia ni"
  5. Malu2 biawak..first time aku takkan makan walau aku lapaq cam nak mati..minum jer..tu pon tak habes walaupun aku memang dahaga nak mati..kes kes kes..
  6. Control2 ke"nerbes"an aku tu dengan membuat muka serius cam nak telan orang..erk..soalan tanya perasaan kan..bantai ja la labu..
  7. Gumbira..sonot..suka cita..woo hoo...


4. 7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama pasangan anda.
Pasangan dalam erti kata suami la kan..huhu..


  1. Paris (common sangat kan..suka hati aku la)
  2. Agra..nak nengok Taj Mahal
  3. Disneyland..nak bergambor ngan Shrek..bleh ker..korang rasa laki aku tu nanti nak halau aku tidur luar ke tak..
  4. Borobodur
  5. Angkowat
  6. Rome..nak nengok sendiri tinggalan ancient Roman Empire..
  7. Eqypt..nak nengok Piramid..buat Umrah is the best la kan..sambil menyelam minum air..


5. 7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan pada pasangan anda.
Hmm..apa ya..aku rasa takdo benda lain yang lebih istimewa dari zuriat yang comel, sihat dan sempurna..



6. 7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda
Wah nyanyi tu..tak mungkin aku akan nyanyi..kalau tules n kasi kat dia mungkin..

  1. Dealova
  2. All My Life
  3. Tell Me If It's Real
  4. Everything I Do (I Do It For You)
  5. How Do I Live
  6. My Baby You
  7. Truly Madly Deeply


7. 7 rakan yang anda tag dan mahu mereka buat PERIHAL 7
  1. Pearlej
  2. Peej
  3. June
  4. Princess Red Blood Snow
  5. Cuteaslina
  6. Aku Bukan Bidadari
  7. Signorina Syima

4 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

panjang giler tag...

hoodedlicious said...

memang pon..2 hari aku ambik masa nak jawap ni..

pearl'E.J said...

ya ampunnnnnnnnn... panjang giler... terketaq-ketaq dok tengok nih haa.... haha...

hoodedlicious said...

memangpon..dah la soalan dia tu nak kena pk2 baru leh jawap..satu soalan pon dekat 30 min nak jawap..mana nak ingat sangat dah kan..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...