The Chronicles of Me (Depressed)

Hari ni adalah hari yang tak best yer semua..sebab apa..sebab semua serba tak kena..yer untuk pengetahuan kalian semua..aku tak berapa nak sihat..bukan meroyan atau gila kh***ir ya..aku sakit mata..bukan typical punya sakit mata yang merah2 tu ya..yang ni masalah bebola mata atau lebih kenali sebagai eye ball oleh para pengamal perubatan a.k.a doktor.. yang mana keduanya sakit cam nak tersembul keluar..





Tapi walaubagaimana pon..aku dah beli ubat ngan vitamin Beta Carotene kat farmasi..kata dorang2 yang pakar dalam ubat-ubatan ni aku mungkin kekurangan vitamin..sebab tu urat2 kat mata aku jadi tak tentu arah..haih..


Aku dah makan ubat n vitamin tu..sekarang ada sikit kurang sakit tu..mekasih la Ms Yap yer..aku ni ntah apa la masalah aku ni..asyik sakit ja..baik yang tu yang ni plak sakit..baik yang ni yang tu plak sakit..haih..aku ingat aku ni nak kena pegi hospital la buat medical check-up..tapi aku plak takot..haih..


Atau mungkin aku ni terlalu stress..n mengalami depression tahap "ntah tak tau nak cakap"..makanya kesihatan aku ni jadi tak menentu..ditambah plak ngan client2 aku yang selalu bikin kepala gue pusing..makanya aku jadi bertambah2 stress..hari ni ada satu lagi client aku yang telah berjaya meningkatkan temperature darah aku ke tahap mendidih dengan membuat last minute cancellation..yang mana semua barang2 makanan untuk group ni dah dibeli..n depa ni plak tak bayaq deposit walau sekupang pon..cuba pikiaq tengok..patut dak aku stress kalau dah cam ni?cuba habaq bagi..


Ya ya aku tau salah aku sebab berlembut sangat tak ambik deposit..tapi hampa rasa patut tak dia call aku awai2 bagitau dia tak jadi mai setelah aku buat2 tak kisah dia tak bayaq deposit (walhalnya aku kisah sebab nanti aku yang kena bambu balik)..patut dak..?..so hampa rasa wajar dak untuk aku stress n rasa cam nak maki..haih..


Mengeluh..tu ja yang aku leh buat ketika ini..sebab aku rasa cam guilty sangat n rasa tak best n rasa cam hampeh n rasa cam nak tanam kepala aku dalam tanah cam ostrich..SERABUTTTTTTTTTTTTTTTTTTT...meluat..




2 comments:

The Spiral Eyes said...

belajarlah dari aku yang sentiasa mengambil deposit sebelum memulakan kelas

hoodedlicious said...

The Spiral Eyes,
Yah..this wont happen again..takkan ada siri ulangan lagi..tetiba aku rasa cam nak sebut babi haram jadah celaka..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...