Jangan Biarkan Hidup Anda Diselubungi Misteri

Morning Peep-pals !!!


Morning pon tak la morning sangat kan..heha..hari ni kijo..makanya aku kat office la sekarang..pada mereka yang pelik kenapa sunday kijo..ni cheq nak ulang bagi..kedah cuti Jumaat Sabtu..sekian terima kasih..


Kalau hampa baca entry yang sebelum ni..pada yang blur2 sila klik kat sini..aku ada mention pasai aku tak leh tidoq..



"Jam menunjukkan kul 1.00 am lebih..dah aku masih blom tdoq..ada sebab pasai pa aku tak leh tidoq..nanti aku cita pasai pa...."



Kalau aku cita hampa jangan dok kata aku mimpi ka apa ka..or aku saja nak create cita ka..saja nak gempaq ka..saja nak tarik perhatian ka..sebab aku pon cam keliru, pelik n cam tak caya..


Hari Jumaat aku bukan pi mana pon..aku pi Tesco ja pon..malam tu aku ngan adik aku tengok TV cita hindustan sampai kul 12.00 am..kira 12.00 am tu kami dah naik bilik la..adik aku dah nek..aku pi toilet buang apa yang patut..dah tutup lampu semua aku pon nek la tangga nak pi bilik..sekali aku dengaq cam something tegur aku.."nak nek dah ka"..tersirap darah aku tapi aku buat dono ja..sebab aku rasa cam perasaan aku ja kot..tapi langkah tangga besaq2 la kan sebab cam seram ja..aku pon malas nak pk pi la solat..adik aku dok siap2 nak tidoq dah..aku tak dak la habaq kat dia..sat gi dia takot plak..


Loleh pi loleh mai solat la apa la gedebuk gedebak kira dalam kul 1.00 am la baru tarik selimut * tidoq mesti la tutup lampu kan..takkan aku nak cita detail sampai lagu tu..aku heran pasai pa mata aku cam tak ngantuk..golek pi golek mai tetiba aku perasan dekat pintu betoi2 belakang mak aku *mak aku tidoq mengiring ngadap aku..cam ada seseorang dok tengok aku..seseorang tu bukan maksudkan benda yang hampa bayangkan..pompuan rambut panjang, pakai putih, kepala menunduk tak nampak muka..tu typical punya..ni lain ni..memang aku perasan..dia dok tengok aku..dia macam bayangan warna hitam..merupakan seorang lelaki, tak tinggi tak rendah..tak gemuk tak kurus..tapi tegap *tegap tu tak la bermaksud badan cam Malik Noor tu..tapi tubuh badan nampak padu n keras..cam orang silat tu..apa yang membuatkan aku kata dia lelaki..sebab bentuk rambut dia yang ketak2., pendek n cara dia berdiri..memang nampak la sebab cahaya dari lampu tangga yang masuk melalui celah2 pintu..bilik tu pon tak la gelap sangat sebab cahaya dari luaq rumah masuk ikut tingkap..


Memula tu..menyirap gak la darah..ha la..tetiba hampa perasan ada orang dok tengok hampa..mesti la menyirap kan darah..banyak kali aku tertoleh2..dia masih kat situ..tercegat berdiri belakang mak aku tak bergerak2..aku renung la nak pastikan apa yang aku nampak..yang peliknya masa aku renung tu..aku bukan rasa takot ka apa ka..aku rasa pelik n heran..aku ambik hp aku..hp kalau kita tekan kan dia menyala kan..so aku suluh2 la kat pintu bilik..memang sah apa yang aku nampak..memang ada cam bayangan lelaki warna hitam tengah berdiri mengadap aku..walau bagaimana pon rupa n susuk tubuh sebenar tak jelas...cuma samar..nampak macam bayang2..dia tak buat apa2 la kat aku..cuma berdiri tegak kaku tengok aku..masa aku dok suluh2 tu adik aku plak tetiba bersuara..



Adik aku : Hai Nurul..yang dok buat apa tu..dengan nada orang terkejut

Aku : Tak buat apa aihh..saja ja..aku tak leh tidoq..cover line tak mau dia takot..sebab dia tidoq bawah..hujung kaki aku..aku tdoq atas katil ngan mak aku..

Adik aku : Hang bukak la komputer men game..satgi leh tidoq la tu..

Aku : Hmm..tengok la..



Aku terus bangun duduk bersila atas katil..kira aku dapat tengok benda tu dengan ekor mata ja la..tetiba rasa semacam..aku panggil la adik aku..dia dok suruh aku men game..dalam hati aku kata "hang jangan dok kacau aku plak la"..tetiba aku perasan yang lembaga tu hilang cam meresap ja..aku terus bangun ambik Quran kechik aku yang aku beli kat Serawak dulu tu letak atas katil..pastu aku bukak pc update entry pi tesco tu..memula plan nak cita pasai benda ni la..tapi sat gi aku sendiri yang takot makanya aku cita benda len la..dah ngantuk aku tutup pc, baca2 skit n tidoq..quran tu aku letak atas dada..


Pagi aku cita la kat mak aku..adik aku cam seram ja..besa la dia tu..kan aku ada mention yang aku nak pi tengok tok aku..sampai sana mak aku cita la plak kat tok, pakcik n makcik aku..depa pon dok heran..aku lagi la heran..tapi depa kata takdak apa2 tu..yang penting aku tak kacau dia..aku buat dono ka..cuma makcik aku kata kat aku kalau nampak lagi jangan ambik apa2 baling ka tegur ka..mana la tau kan..tak pasai ja sat gi..


Pastu kemarin mak aku cita la ayah aku..yang peliknya..ayah aku bagi gambaran yang sama kat aku..padahal aku tak cita pon kat sapa2 in detail rupa bentuk laki tu..ayah aku kata ayah aku penah di datangi benda yang sama masa dia muda2 dulu kat pahang *ayah aku masa bujang dulu kononnya nak jadi peneroka kat pahang..Mak Long n Pak Long aku tak bagi..soh dia balik..takkan benda yang sama kot..ayah aku belajaq silat la apa la..tak la pelik kalau didatangi benda2 macam ni..yang aku ni..cuma menuntut ilmu di menara gading ja..pelik tetapi benar..Wallahu'alam..




Yang ni aku dapat dalam internet..saja aku nak bubuh memandangkan aku tengah cita benda2 misteri ni..aku 30-70 ja caya..30 caya 70 tak caya..ni sekadar tontonan ja..jangan caya 100%..camera leh tipu kita gak..kita yang buat dia nama pon..



P/S: Cerita ini hanyalah catatan kisah sebenar penulis..tiada bersangkutan dengan yang hidup mahu pon mati..juga yang koma dan tidak sedarkan diri..catatan bukan berunsur hasutan, ugutan, menakot2kan dan memesongkan akhidah..sekadar untuk renungan bagi mengakui akan kekuasaan dan keagungan Allah SWT..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...