Mrs. Manager M.I.A ?

Haih..panik seketika bila mana Mrs. Manager M.I.A since morning..call tak angkat..haih..pi mana..semua dok susah hati..sampai Kak Pah office Persada pon susah hati..ha la mana la tau kan jadi apa2 kat jalan..sebab keta dia rosak sebelum ni..mana la tau kot rosak lagi..


Dalam kepala aku takdak benda len dok pikiaq kot2 pengsan ka kat rumah..ya la..bukan ada sapa pon kat rumah dia..dia ngan anak dia ja..Arieq plak tak tau nak call2 ni..macam2 la dok bermain di fikiran aku..keta kena tahan ngan orang ka..accident ka..macam2 la..dia plak turun operation hari ni..jalan kat sana plak bukan cam jalan pekan..jalan hutan..masuk kampung orang..mana la kita tau kan..sana plak bukan ada coverage Hp..haih..banyak kali gak la call dia..


Lastly aku ngan Kak Na decide nak pi tengok kat rumah dia..keta tak dak..tetiba dapat msg dari dia..lega hati aku..kalau tak aku tak tau nak pi cari dia kat mana lagi..dia tinggal phone dalam keta..haih..suspen ja..jangan dok buat dah..bikin stop jantung ja..haih..Kak Pah call tadi n aku dah bagitau dia yang Mrs. Manager tinggal phone dalam keta..sat gi dia dok susah hati plak..


Alhamdulillah semua yang aku pikirkan tu hanya assumption bodoh aku ja..kalau bebetul terjadi memang aku hangin la kat ayah aku pasai tinggai depa dua ja kat rumah..dah la rumah tu besaq..jadi apa2 nak jerit pon tak dengaq..tak dak sapa tau apa jadi dalam rumah..haih..mintak simpang la..aku ni sekadar ambik berat..memandangkan tak dak sapa yang ada..tinggai aku seketoi ja kat sini yang available..jadi apa2 aku jugak yang nyesai..semoga Allah sentiasa melindungi kita dari kejadian2 buruk no..take care..

2 comments:

The Spiral Eyes said...

alhamdulillah dia sihat dan selamat

hoodedlicious said...

Pasa,
Tu la..alhamdulillah..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...