SALAM MAAL HIJRAH BUAT SEMUA

alam Maal Hijrah Buat Semua Bloggers di Blogsphere ni..


Walaupon lewat sehari..aku still gak nak wish all of us Selamat Tahun Baru Islam..tak sangka..pejam celik pejam celik dah habis setahun..memang cepat sangat masa berlalu..rasa cam baru semalam ja kita merayakan Tahun baru 1429H..haih..masa memang sentiasa mendahului kita..


Tak berapa hari dah kita nak masuk tahun baru masihi plak..bila aku fikir dalam2..banyak benda yang aku nak buat tahun 2008 ni..tapi rasanya satu pon aku tak buat..aku tak tau aku dok buat apa selama ni sampai satu pon tak tertunai atau langsai..I'M WASTING MY TIME ALL THIS WHILE FOR NOTHING..cam sia2..haih..


Sebab apa jadi cam tu..?..sebab takdak planning..?..yes..tu sebabnya..TAK DAK PLANNING..so tak leh nak blame sesapa la kan..sindiri mau ingat..salah sendiri..bila hidup tak dak planning memang semua jadi sia2 ja..haih..sedih pon ada marah pon ada..tapi thank god aku tak dak apa2 azam pon untuk tahun 2008..sebab apa aku tak tau..aku memang tak berazam apa2 pon..bukan untuk tahun 2008 ja..sejak aku habes SPM aku dah takdak azam lagi..aku pon tak tau kenapa..aku cam malas nak berazam..Cuma masa aku masuk buat degree..aku berjanji pada diri aku yang aku akan grad on time tu ja..because of the promise i made to myself..aku belajaq bersungguh2 till one day i realized that..wow..u made it girl..masa tu boleh dikatakan hidup aku terancang..coz i really knew what i want..what i supposed to do in order to get what i want..that was so sweet of me i think..


Itu cita 2 3 tahun sudah..yang mana i was a well organized type of person..sekarang ni cam dah hilang arah plak aku rasa..cam dah hilang focus..what i want the most in my life now..?..aku pon dah tak tau apa yang aku nak sekarang..aku sendiri tengok diri aku serabut..apa yang aku nak sebenarnya..?..berulang2 kali aku tanya diri aku soalan yang sama..jawapan nya kabur..cam ada barrier ja yang menghadang penglihatan aku..haih..


Semalam..aku pi kenduri kekah (Aqiqah) anak cousin aku yang dok kat Alor Setar tu..ada aku cita pasai aku pi tengok baby dia dalam entry lepas..bila berada dalam kelompok cousin2 aku, adik-beradik n family mak aku..aku cam dah dapat jawapan kepada soalan aku tu..aku cam dah tau apa yang aku harus buat..apa yang sebenarnya aku nak dalam hidup aku..that really make me feel better..aku sekarang sedang menyelak2 planner dalam otak aku ni..drafting my 2009 life plan..all i need the most now is a little CHANGE..aku perlu BERHIJRAH..itu adalah agenda pertama dan utama aku unutk 2009..itu yang aku nak sebenarnya..dan itu yang aku perlukan..haih..Alhamdulillah..i got all the answers for my question in just one day..


Aku memanjatkan doa kepada Allah SWT supaya tahun 2009 ni akan jadi tahun yang lebih baik buat aku..i will try my very best untuk lebih fokus dalam hidup..i need to plan..bukan cam 2008..terumbang ambing aku rasa..2009 ni aku kena bukak mata telinga semua..kena berhati2..sebab aku bukan makin muda..aku tak mau 2009 jadi sia2 cam 2008...aku mesti stated in written kali ni apa yang aku nak buat..perlu buat dan akan buat..supaya aku tak lupa..aku harap aku mampu lakukan semuanya..

4 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ harapnya, apa yg dihajatkan untuk 2009 akan tercapai. planning is a must. ;)

btw, boleh jer nak tukar2 link. ~

hoodedlicious said...

thanks..i've link u..

Yah..dah sipi2 nak masuk tahun baru..baru nak sedar yang selama ni i tak pernah ada planning for my life..tu yang pathetic tu..haih..

Lexy Rollo said...

heyya!

sama macam you(what should i call u anyway),

aku tak buat pun azam tahun baru.(in fact kalau yang pernah aku buat pun aku mesti lupekan juga akhirnya)

sama macam 2009 ni,
aku tak terasa nak buat azam tahun baru.

I just go with my own flow.
hahahahha.memang pathetic.

anyway,as you could see in my blog,I do not link.I just follow blogs.So,If you want to exchange link,sorry babe.Hehehe.

But we could exchange "following each others blog" tho.=D

hoodedlicious said...

anakRamalan,
Call me Norule..ya la..sama..kalau buat azam mesti lupe jer..so what for nak berazam2 bagai kan..sajer nak tunjukkan kat orang yang kita ni pon tau create azam..?..itu menipu diri sendiri namanya tu..neway..tak pe..as long as u sudi untuk jadi one of my follower i'm really happy..at least ada gak orang nak follow my blog yang ntah apa2 ni..i followed urs already..keep in touch..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...