Dorang yang buta atau aku yang tak sedar diri

Situasi 1

Di sebuah kedai runcit dekat ngan rumah aku..aku singgah nak beli telur ngan roti..masa aku tengah nak pegi kaunter bayaran ada satu budak kechik berdiri menghalang laluan aku..

Budak Kechik: Mak..apa tu mak..

Mak Dia: Tepi tepi makcik nak lalu..



Situasi 2

Di sebuah Hair Salon dekat ngan office aku..Kak Nak nak potong rambut Arisa..so aku ngan June ikut sama la..dah alang2 pegi tu nak ler tanya budget n style apa yang sesuai ngan muka aku..


Aku: You rasa kalau i potong cam China Doll elok tak..atau u ada suggestion..

Pekerja Salon: Hmm..i rasa u potong kasi pendek skit..nampak muda skit..



Persoalannya sekarang..adakah aku ni nampak tua sebelom usia..?..tolong jawap sat..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...