Innalillah...

Pagi ni selepas aku update pasal MJ tu aku dapat berita yang amat menyedihkan..Mak Kak Na dah kembali ke rahmatullah..Innalillah..............

Sebetulnya aku call dia nak tanya password email company..tetiba dengar suara dia cam sedih2..sekali dia bagitau makcik dah takda..aku cam tersentak..cam tersedih..terconfuse..bukannya apa..dah berbulan aku tak terngok makcik..n dia dok bersungut yang aku tak pi tengok dia..memang tengahari aku dah plan nak pi tengok dia kat hospital..semalam Kak Na call bagitau makcik admit sebab sesak nafas..n darah tinggi dia naik sangat2..dan lagi jantung dia ada masalah..sekali dia dah tak ada lagi..sangat terkilan dan menyesal sebab tak pegi lawat dia..sedih plak aku ni..aku nak pg hospital sekarang cam tak kena plak..sebab orang dok sebok2 nak uruskan jenazah nak bawak balik rumah..tak tau kol berapa dorang nak bawak balik rumah..nak call Kak Na cam tak kena sangat..ohhhhhhhhhhh....sangat tertekan di saat2 ni..

Untuk pengetahuan semua..wajah makcik ni sama sangat dengan mak angkat aku yang mengasuh aku dari kechik sampai aku besar..mak angkat aku ni pon dah meninggal..time tu aku kat Serawak..kira baru sesangat kat sana..cam no nak balik..tapi tak la nyesal sangat sebab sebelum aku pegi sana aku dan jumpak dia..tapi makcik..aku tak sempat nak jumpak..hmm..sedih..

Apa2 pon..aku mendoakan semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh makcik..Semoga Allah menempatkan dia di kalangan orang yang soleh dan dikasihinya..Marilah sedekahkan Al-Fatihah kepadanya...

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...