My life is one big soap opera - part 1




Dalam hidup ni terlalu banyak yang kita kena buat dan pk..sampai kekadang tu rasa cam nak pecah kepala..cam nak tercabut kaki tangan..kekadang kita rasa kenapa hidup kita macam ni..tak macam org lain..aku penah rasa cam ni dulu..even sekarang kekadang tu perasaan tu datang..perasaan tu memang sukar nak dielakkan sebab kita manusia tak pernah puas dengan apa yang kita ada dan tak pernah bersyukur dengan apa yang kita miliki..kita manusia ni sukar nak terima kenyataan..kita nak hidup yang ala2 fairy tale tu..what ever happen always have happy ending..reality mana ada cam tu..tapi life aku memang cam drama yang aku tengok kat tv..sampai aku rasa cam aku plak yang tengah berlakon dalam drama yang aku sendiri terbit n aku sendiri arah..sebab apa aku kata macam ni..sebab whatever happen to me is actually come from my head..dari aku kechik sampai dah besar sekarang ni..boleh dikatakan hampir ke semuanya..sampai aku rasa cam takut nak pk apa2..cam tak caya kan..tapi tu la realitinya..susah nak explain..sebab aku sendiri masih bingung dan mengkaji teori yang aku sendiri tak pernah paham..hanya Allah SWT yang ada jawapannya..dan aku harapkan yang satu hari nanti aku menemui jawapan aku cari2..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...