Makan untuk hidup ke..hidup untuk makan..?

Nity nite sume !!


Tajok bukan main lagi..


Tetiba cam takde apa nak tengok kat tv..so aku ambik keputusan untuk berblogging walaupon connection slow bangat..2 3 hari ni aku perasan yang mummy cam tak berapa nak happy..tak tau kenapa..n aku cam takot nak tanya..lagi plak aku ni bukan suka sangat tanya2..kalau orang nak cita dia cita la..kalau mummy nak kongsi apa2 dia dah cita prob dia or apa yang dia tengah pikir..ni dia diam ja..so aku assume dia tanak kongsi apa2 ngan aku..tapi aku cam tak puas hati tengok mummy tak happy..haih..


Malam ni seperti yang dirancang aku ngan mummy masak Black Pepper Chicken Chop..sampai sekarang pon dok kenyang sengkak lagi..best2..


Snap sekali periuk2..motip..?..heh..nak kasi tau yang aku masak sendiri ni bukan beli kat kedai..hua hua hua..


Ni aku punya..gravy harus banjir ok..baru nikmat makan..makan harus pakai tangan ok..baru leh kata sedap menjilat jari..


Tarra..ni la hasilnya..Black Pepper Chicken Chop..senang jer..thee hee..simple n kenyang..esok nak masak apa plak ek..hmm..wahh mood masak sudah mari..ahaha..dah lama tak masak sebenarnya..sebab M.A.L.A.S..huhu..tak leh nak wat apa la kan..dulu masa study memang rajin masak kalau balik cuti..ya la dok umah takdo benda nak buat kan..so masak la..bila dah keje ni cam malas plak..haih..kena tunggu mood datang dulu..


Kalau nak masak benda2 yang cam ni suka la..kalau nak masak cam lauk2 2 cam tak berapa nak suka sangat..sebab mana leh lawan mummy punya masakan kan..so let her cook la kan..kalau cam western ka leh la aku take over..chewah..tapi abang aku lagi pandai la masak western..dulu dia penah keja kat kl masak western ni..


Aku suka gak buat2 puding ke kek ke..masalahnya kalau aku buat ada ke yang nak makan..adik ngan kakak aku tu bukan makan sangat..rumah aku plak sekarang ni tinggal aku ngan mak aku ja..kalau aku buat aku gak kena makan..tu malas tu..aku bukan makan sangat jenes2 kek n puding ni..syok buat jer..kan ke membazir kalau takde orang nak makan..haih..


Konklusinya..tak payah buat..or buat bila ada orang nak makan..or ada special occasion..hahah..bleh gitu..habes caner nak buat kan..ok la..mummy panggil soh urut2 tangan dia..tangan dia sakit2 sengal2..sambung esok plak..heva sweet dream..tarra..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...