Salam !!


Hari ni agak slow..ada 2 3 call jer n aku menghabeskan masa aku dengan blog hopping as usual..selain tu aku pon menjelajah blog2 resepi bagi mencari resepi2 baru untuk dipenuhkan dalam buku resepi aku ni..thehe..memandangkan aku cam happy jer hari ni so ada plan nak masak malam ni..Black Papper Chicken Chop..heha..bleh ke..caya tak..tak caya kan..tapi percaya la..heha..


Aku ngan mummy memang macam ni..kalau tengahari dah makan nasik..malam kitorang makan benda lain..usually masak la..sebab mummy tak berapa suka sangat nak makan kat luar..aku ni bukan a good cook..boleh la setakat nak makan..kira kalau kawen tu hubby aku tak la kebulur kan..n then tak la rabak tiap2 bulan pasal makan kedai..walaupon tak sedap kesungguhan tu mau ada..lelama sedap la..practice make perfect ma..pandai jer..belom kawen belom tau ek..huhu..


Actually bahan suma dah ada..tunggu nak masak jer..kat umah aku benda2 instant ni memang mummy buat stock..sebab dia tau anak2 dia ni memang soka sangat makan benda2 instant..tolak maggie la yer..yang tu kureng skit..memang bukan favey la..kalau cam nuggets, fries, franfutters dan sewaktu dengannya memang tak pernah takde la dalam fridge tu..mummy pon suka buat kuih2 frozen..cam karipap, cucur badak, cucur kacang dan sewaktu dengannya..sebab dia kata kalau orang datang rumah senang..gorengkan jer..yer la kan..takkan nak gorengkan nugget n fries plak kan..haha..cam lawak jer..


Rumah aku ni bukan la selalu jadi tumpuan orang datang..sebab mummy aku ni bukan la jenes sosial..kalau nak kata anti-sosial pon leh la..thee hee..jahat kan aku ni..tapi betol la..sebab mummy aku tak de nak lepak2 ngan kawan ke..kawan datang rumah ke..or call2 ker..dia dok umah layan Zee Channel je pas pencen ni..so kalau yang datang umah tu sedara mara la..anak2 sedara dia a.k.a cousin mazen aku ke..adik2 dia a.k.a pakcik makcik aku ke..tu jer..


So berbalik kepada hari ni..hari ni dah petang..and i'm about to leave..thee hee..see yah lain time la..tarra..


P/S: Mood happy semalam masih ada lagi ni..muka atak senyium..asyik nak gelak ja..mood adalah baik..mintak2 jangan la ada yang rosakkan mood aku for this whole week..chewah..maintain jer..




3 comments:

Anonymous said...

bagus la kalau pandai masak .
boleh saya merasa . :P

Lexy Rollo said...

aku rasa norule punye pms lain kot.
org laen sedih-sedih,norule punye happy2?

boleh pakai ke?heheheh.

anyway,mommy aku pun same la pemikiran dia macam mummy ko.
kene ade yang frozen macam karipap,cucur badak,samosa,popiah dan kuih-kuih yang sewaktu dengannya.alasan nanti kalau orang datang rumah senang.

hoodedlicious said...

berrykisses,
Ahaha..takdo la pandai..bleh la nak setakat nak isi perut..asal kenyang dah..sedap kita cita lain..


anakRamalan,
PMS bleh la happy2 ekk..ekeke..

Yala..mak mak kita ni bijak kan..tak sedap la kalau orang datang rumah hidang air kosong jer kan..nak gak letak kuih ke ape ke selain biskut kering..ahaha..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...