Membarah dalam dada

Kenapa la dorang ni tak mau nak paham..aku bukan benci..tapi hati aku ni tak leh nak terima..harus aku berpura2 n paksa diri aku untuk terima walhal hati aku menolak2 n memberontak..macam mana lagi aku nak explain sedangkan aku sendiri tak tau kenapa..dalam hal ni aku akui memang susah untuk aku paksa otak aku berfikiran positif..setiap kali aku paksa..setiap kali tu otak aku reject impulse tu..akhirnya membuatkan aku membenci diri aku sendiri..


Aku akui aku cukup terluka..sejak kechik..sangat2 terluka..luka tu makin lama makin besar n dalam..sampai satu tahap luka tu dah jadi sebati ngan aku..luka tu tak pernah sembuh..membuatkan aku menjauh..tapi setiap kali aku cuba menjauh setiap kali tu semua orang mencemuh aku..luka ni mungkin akan sembuh jugak satu hari nanti..tapi parut dia hilang tak..?..


Sejak kechik aku tanggung beban perasaan n sakit dari luka tu..sampai sekarang barang kali dah jadi nanah..atau mungkin dah berulat..ditambah dengan macam2 benda lain yang membuatkan aku bertambah sakit n parah..tapi aku cool ja..paksa diri think positif..yes..aku berjaya yakinkan diri aku untuk be positif..kalau tak aku dah lama masuk hospital bahagia..


Aku happy..ceria..gumbira..ketawa..nampak cam takde masalah kan..itu cara aku melupakan kesakitan n keperitan yang aku rasa..sometimes aku ada gak rasa sedih, sebak, benci, salahkan diri sendiri n ntah apa2 lagi..tapi tu aku anggap as PMS je..sebab perasaan tu datang bila aku tengah period jer..hari lain under control..hmm..


Macam sekarang ni.so kalau several latest entry aku cam emo2..tensi2..tu semua sebab PMS..so jangan pelik atau heran plak ya..benda ni need to diluahkan..kalau tak parah..bertukar jadi barah..sapa susah..aku jugak..


Neway..thanks for reading..see yah around..tarra..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...