Nini Cokolat Celup..Celup Celup..


Kechik giler gambar..ni cilok dari internet..tak sempat nak ambik gambar tadi..sedar2 dah habes jer..huhu..


Heavennya rasa dapat makan cokolat hari ni..haih..sangat soothingkan jiwa yang gundah gulana (hmm..tak la gundah gulana sangat..kira lite2 jer)..dah berbulan tak makan cokolat..dan berbulan jugak takde stock dalam fridge..diet la konon..kalau tak, tak penah kehabisan stock la..mesti ada..haih..








My Favey are Caramello, Macadamia, Chocolate Whip, Almond, Hazelnut and Dairy Milk (plain)..haih..sangat heaven..tingat zaman belajar dulu..sebelum naik flight mesti beli 2 (Caramello & Chocolate Whip) bawak balik..sebab kat dalam murah..beli 2, 1 jatuh RM15.90 jer..kalau beli 1 dalam Rm17.00 kalau tak salah..kalau kat luar mahal wei..ingat lagi..si Carrie pegi labuan..aku pesan banyak giler..sebab sana lagi la murah..RM8.00 ke RM6.00 cam tu..bukan yang biasa ada jual kat supermarket kita ni..yang macam dalam gambar ni la..aku lebih prefer yang ni..chocolate dia lebih sedap, smooth n moist..kalau yang biasa tu pahit, keras skit n texture dia tak la moist cam yang ni..haih..skunk dah jarang2 dapat makan..kalau pegi ngantar sesape kat airport leh la beli..kalau tak, nak beli kat mana..kalau yang biasa kat Langkawi, 2 RM7.00..kalau yang jenis ni lebih kurang harga beli kat airport..


Kalau pegi langkawi dapat la borong chocolate..borong sampai tak ingat2 dah..last aku pegi ngan big sista, mummy, ayah n makcik aku, kami borong sakan..aku ngabihkan almost RM100 untuk chocolate jer..huhuhuhuhuh...gilos kan..tambah ngan kakak aku lagi memborong sakan...melambak2 la kat umah..hari2 aku ngadap tu jer..sampai gumok aku dibuatnya..tu yang aku stop jap makan chocolate..


Aku hanya makan Cadbury jer..lain2 kureng..bukan tak makan..tapi kureng..diulangi..KURENG..kalau cadbury memang hantu la kan..sekali hadap jer..kat umah..aku jer yang makan pon..yang lain2 tu kureng..makan main2 jer..dorang dah tau..kalau habes siap..memang aku sumpah 7 keturunan..jahatkan aku..lagi plak dorang tak gemar..aku jer yang soka gilos..tido cadbury, mandi cadbury, minum cadbury, makan cadbury, mimpi pon cadbury..over kan..memang pon..aku suka jer nak over2 kat sini..


Enjoy la makan chocolate selagi korang leh makan..dah tak leh makan apa pon tak leh nak buat dah..chiow..


P/S: Saja aku nak letak tajot cenggitu..sila nyanyi cam iklan kat TV tu ya..

No comments:

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...