Trip To Terengganu ~Part 2~

24 Jan 2009~KL-Terengganu


Aku ni over excited dapat pi Terengganu..sebab ni first time aku pi sana..aku tak pernah sampai Terengganu lagi..Pas isi perut kat Al-Rawsha (sila klik untuk entry lepas)..kami terus gerak..jalan sesak jangan cita la kan..kira jamzzzz la highway..kami stop kat Petronas Bentong..macam pesta..punya la ramai orang..haih..nak isi minyak pon beratuq (keta beratuq)..tu nasib kena beratuq..kalau dia soh ambik nombor..lagi la naya..tapi sebab excited nak holiday punya pasai..tak pa la..sabaq ja la..


Keta memang kemut la..tapi kami menghabeskan masa dalam keta dengan bersembang2 gosip2..hahah..dan lagi nak bergosip..ala bukan gosip liar..gosip dalaman ja..kesian mummy la..dari Cooleem tu perjalanan..memang letih la kan..kalau aku yang muda ni pon sakit pinggang2..mummy lagi la kan..orang lama (sedap skit dari tua kan)..







Ni kira dah lebih separuh perjalanan dah ni..makanya dah release skit..lagi plak masa awal2 perjalanan tu kan berbukit2..keta suma slow mo la..ditambah plak ngan kempen keselamatan jalan raya time perayaan..suma ambik langkah berjaga2..ya la..kita nak balik kampung bercuti..kot satgi holiday bertukaq jadi kenduri arwah plak..oh ya lupa nak cita kat entry sebelum ni..sepanjang perjalanan aku ngan mummy dari Cooleem ke KL..ada la dalam 6 accident kami jumpak..ada yang teruk ada yang besa2 ja..ada satu aku terperasan ada 1 benda yang terpelanting mai kot jalan menghala ke selatan..accident arah pi utara..aku cuma perasan ada polis mai kutip ja..beg ka kepala orang wallahu'alam..







Ni la drebar (driver) kami..saja dia buat muncung lagu tu..sebab dia rasa lawa..huhu..the whole vacation my big sista yang bawak keta..hehe..maklum la..aku kan pelancong yang nak menikmati keindahan..hehe..dia memang besa ngan Terengganu ni..seminggu tu 3 4 hari dia kat sana keja..la ni kena tukaq pi sana plak..memang terer la..Alhamdulillah perjalanan kami selamat..bagos drebar kami ni..siap cita2 lagi pasai tempat2 yang kami lalu..terer tau..







Ni plak muka2 orang yang letih..minah tu (adik aku) muka selebet sebab dia tetiba demanm.dah la demam..jangkitkan plak demam tu kat orang..memang nak kena..aku la tu yang terjangkit..demam selsema..aku memang cepat terjangkit demam selsema ni...hangin sati badan..memang tak syiok berjalan2 kalau demam..dah la aku tak bawak inhaler aku tu..Alhamdulillah aku tak kena asthma sepanjang vacation tu..cuma temperature naik, bersin2 n tak selesa jer..balik rumah baru kena asthma..







Muka owner blog yang selebet n letih..memang lemau..huhu..excited aku bila sampai area Cherating..selama ni dengaq ja nama dia..akhirnya sampai gak aku..kawasan perkampungan rupanya..sepanjang2 jalan tu memang banyak la chalet la resort la..bila masuk ja Terengganu aku cam "wahhhhhhhhhhhh.."..berbunga2 berbintang2..ahaha..over excited..besa la aku memang suka over2 ni..


Perjalanan diteruskan..hari dah semakin petang..kira senja baru kami sampai area kemaman..aku cam tak sabaq ja nak sampai kat destinasi penginapan kami..masa sampai kat kerteh adik aku plak nak pi beli ubat demam..so big sista kata singgah kat Mesra Mall..cari2 kat dalam tu takdak farmasi la plak..Guardian ja yang ada pon..tu pon tak bukak..kebetulan ada Popular kat situ..aku plak bukan leh nampak bookstore..gatai ja kaki nak langkah masuk..so semua pon masuk la jalan2 dalam Popular..mummy besa la..cari buku ngait dia..aku saja jalan2 survey novel..adik aku ngan big sista ntah beli apa ntah..aku pon malas nak pikiaq banyak grabbed satu novel..nanti la aku cita pasal novel ni..sangat lah best..


Pada yang tanya pasai pa letak Mesra Mall..bunyi cam Mesra Mart kat Petronas Station ja..yes..that's rite..memang initiative Petronas nak bukak mall ni..kata kakak aku..memandangkan ramai gila staff depa kat area2 ni..dah entertainment takdak kat sana..nak shopping paham2 ja la..makanya depa bukak la mall ni..jangan ingat mall ni cam mall2 besa tu na..dalam mall ni ada jugak boutique yang berjenama na..restaurant pon best2..yang ada nama..ada Giant lagi..tapi blom bukak la..depa yang kena transfer dari KLCC (macam kakak aku tu) akan rasa cam "why me..why why why..kenapa aku yang kena transfer mai sini..dah la tak dak apa kat sini..apa akan jadi pada social life aku"..bagi yang pompuan plak "abih la aku beku kat sini..nak shopping kat mana lagi pas ni..larat nak shopping kopok lekor ja kat kemamam tu"..so dengan adanya Mesra Mall at least depa tak la rasa tensi n busan..produktivity keja tak la menjunam kan..nak tau lebih lanjut sila klik di sini..baca article ni..ok..





Gambaq tershaking..


Sambung balik cita..pas kuaq dari Mesra Mall..kami gerak lagi..bila nak masuk kerteh ja..tetiba aku nampak cam langit tu kaler oren..aku tanya la cahaya apa tu..kakak aku kata tu la cahaya dari api yang kuaq dari cerobong yang mengeluarkan gas..bila masuk ja area tu aku cam teruja tengok plan2 Petronas..sebelah Petronas Carigali..sebelah lagi Petronas Gas..rasa cam kat Marikh plak..malam emmang cati bangat..dengan lampu2 n api yang menyala macam lilin besaq..cerah langit tau..







Oleh sebab kesian kat adik dia yang perak jakun ni..makanya big sista pon berhenti bagi aku chance ambik gambaq..tapi jauh skit la..












Pada waktu siang macam ni la rupa plan2 tu..tak lawa kan..ha malam ja lawa..kakak aku punya office ada diantara2 plan2 ni..ok la..nanti sambung lagi..aku dah letih dah dok merapu..sampai tersejat sebelah otak aku..tarra..


3 comments:

ninin said...

ur sis keje sebagai pe kt petronas 2?.....
die msti jenis brutalkn keje tmpt cm ne....))
selalu byk lelaki je keje tmpt cm ne....gempka ah ur sis...))

pisss....ada keje kosong yg utk smbody yg ada just dip je in enginering?he2.....
lupa nk habaq...jome xchngs link

hoodedlicious said...

dia senior exect kat PGB..cover satu m'sia punya station (bukan station yang kita dok boh minyak kete tu..ni station yang dok jaga penyaluran gas bawah tanah tu..)..memang brutal..u tengok la dalam gambar tu..yang pakai key tu la dia..


Huhu..u try la antar resume kat HR dept dia..kata kakak i kat belah kerteh ni memang ada banyak kekosongan..

hoodedlicious said...

kita dah linkkan awak..:D

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...