Nasib tak patah

Last saturday..aku ngan mummy bawak adik laki aku pegi Hospital check jari dia yang luka tu..kl 8.30 am kami dah pegi ambik dia..pegi ke Jabatan Kecemasan la kan memandangkan saturday klinik pesakit luar tutup..tunggu tak do la lama sangat..dalam 20 minute cam tu..standard la gomen hospital kan..pastu dia masuk la kat dalam bilik rawatan..kami ni tunggu la dengan sabar dan penoh senyuman..chewah..


Lepas 30 minute dia kuar..dengan balut kat jari..aku tanya dia sakit ke..dia cakap sakit masa nak bukak balutan yang doktor mangkuk ayun buat tu..adik aku cakap kena tunggu sebab nak x-ray plak..so tunggu lagi..kata mummy ni sahih kena tunggu lama sebab weekend juru x-ray tak de..dorang on call ja..so kalau nka guna khidmat dorang kena call dorang..dorang stay kat hostel belakang hospital jer..tapi punya la lama..sampai la kol 11.30 am..lama kan..ha..kali ni tunggu sejam lebih..dan aku cam dah nak hangin..mummy pegi tanya kat kounter..actually tu kawan dia..mummy aku keja kat hospital ni dulu..so misi (nurse) tu kata juru x-ray settle kes wad dulu..haih..sabor jer la..


15 min cam tu dorang panggil nama adik aku..so bergegas2 la pegi Jabatan X-ray plak..berdepan jer pon..kat situ je habis masa dalam 1 jam..haih sabor jer la hospital ni suka sangat buang masa orang..settle bab x-ray..dah kena tunggu lagi nak cuci..doctor nak tengok la kan x-ray film tu..lama la gak..dalam 45 minute..mummy cam tak sabar la nak tau kan..so dia pegi tanya kawan dia tu..menurut kata kawan dia n MA yang rawat adik aku tu..jari adik aku tu retak..kuku dia terpaksa dicabut sebab dah pecah..kesian dia..so proses dia mengambil masa dalam setengah hari..kitorang settle semua dalam kol 1 lebih..haih..


Gambar nanti aku upload..HP aku rusak plak nak kena hantar baiki dulu..so sekarang adik aku lepak rumah jer la..MC 5 hari..kete pon dah tak leh nak bawak lagi..kete dia manual..dah tu dia plak left handed..memang tules pon tak leh..kesian..15 Jan 2009 ada appointment kat klinik Ortho..tengok doctor cakap apa..sama ada nak sambung MC atau leh masuk workshop..haih..kesian kesian..ok la..tarra..

4 comments:

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah

Lexy Rollo said...

norule,
tulang tangan aku pun pernah retak dulu.
dont worry,kalau retak boleh cantum balik.
and it takes about sebulan dua juga la baru boleh tanggal bandage.

azianierdawati said...

cikkkk... nanti jwb tagg ye @ http://snowwhite664.blogspot.com/

hoodedlicious said...

~PakKaramu~,
salam salam..thee hee..

anakRamalan,
Huyo lamanya sebulan dua tu..

NailyAnis,
oh ditag kah..ok..

Rindunya nak travel...

Salam Sejahtera, Happy Wednesday! Sesungguhnya, saya sangat sangat rindu nak travel lagi. Covid 19, PKP, sangat sangat mengubah kehidupan sa...